Aanbod

Aanbod

Organiseren van spullen en ruimtes


Er stapelt zich wat op... terwijl we druk bezig zijn en eigenlijk lang geen probleem ondervinden, is daar plots het moment: het overheersende gevoel 'waar komen al die spullen vandaan'!


Je bergruimte en voorraadkast is een onoverzichtelijk geheel (5 potten choco, 7 keukenrollen maar geen nieuwe fles ketchup in voorraad... een ramp). Je boekenkast is het pronkstuk van je woonkamer, maar je vindt er niets in terug... en moet die 20-delige reeks met oude filosofen die je kreeg van je tante echt zo centraal staan? Misschien verdient dat leuke boek - dat je wél met plezier hebt gelezen - wel die plaats.


En speelgoed, ja speelgoed... is meer dan eens een bron van frustratie. Zeker als het 's avonds op dezelfde plaats blijft liggen als overdag (in de weg dus).

Je hebt soms zin om alles weg te gooien, of toch iets heel gemeens te doen als het je nog langer blijft hinderen.


Je snakt dus naar overzicht, naar systemen, maar vindt het zelf zo moeilijk om eraan te beginnen. En vooral, om het vol te houden.


Kortom, je zoekt iemand die je coacht om het zélf op orde te krijgen.

Overzichtelijk opbergen van kledij


Je zou zo graag die zomerjurkjes een centrale plaats geven in je kast, maar je moet eerst - figuurlijk, soms letterlijk - bergen verzetten tot je ze vindt. En wat doe je met die hopen kinderkleren, nu de kids ze ontgroeid zijn. Sjaals, riemen, dassen en jassen; dat is nog een ander paar mouwen (auwch). Of, je vergeet dat je al  4 jeans broeken hebt, waardoor er nu een 5de exemplaar ligt te schitteren in je kast.


Soms is het voldoende om te selecteren in onze kledij om weer wat overzicht te krijgen.

Maar ook dat is  moeilijk, ik besef dat zelf ook ("stel dat ik ooit nog eens dat jasje wil aantrekken")? En een t-shirt 'om in de tuin te werken' is handig, maar hier heb je er geen 10 van nodig.


Met andere woorden, ik begeleid je in dit proces en het resultaat is verbluffend: overzicht over wat je nog hebt en zicht op wat je eventueel nog nodig hebt.

Timemanagement


Vaak lopen problemen rond organiseren samen met een inefficiënte tijdsinvulling en planning.


In onze coachingssessie denken we samen na over het verloop van jouw dag, jouw week, maar ook jouw weekend, 'me-time', 'mom-time' en 'us-time'. We gaan op zoek naar trucjes en eenvoudige procedures waardoor je het gevoel hebt terug je tijd, je planning en je leven in handen te hebben.


En het blijft niet bij dat gevoel, je zal merken dat het je echt tijdwinst oplevert! Veel hangt dus af van een efficiënt taak- en agendabeheer.


Alle gezinsleden hebben to do's en een planning die ofwel druk ofwel heel druk is. Soms hebben we het gevoel dat we meer naast mekaar dan met mekaar leven en amper afweten van de ander zijn plannen.


Dringend tijd om werk te maken van een agenda.

We denken samen na over een manier die werkt voor jou en je gezin, we proberen systemen uit en evalueren.

Organiseren van administratie


Loopt het systeem van inkomende post vlot, of blijft de post in een mandje in de gang liggen? Hoe verloopt het betalen van facturen: gebeurt dit tijdig, niet altijd of - woops -  soms 2 keer? Wat doen we dan met die stapels verwerkte documenten? En hoe lang moet je bepaalde documenten bijhouden?


Het is dus belangrijk om ook een goed werkend archief te hebben, waarin je makkelijk documenten kan ordenen en uiteraard ook snel iets kan terug vinden.


Verhuizen


Verhuizen betekent stress. Hoe je het draait of keert. En ik kan ervan meespreken. Maar verhuizen kan ook efficiënt gebeuren en hoeft niet per definitie een gezinstrauma te worden. Indien goed voorbereid en met kennis van zaken. En ook hier kan ik van meespreken.


Ik coach jou en je gezin bij de voorbereiding, het aanpakken en eventueel het inpakken, en stel een draaiboek op voor de verhuis en de dagen erna.


Ik geef het je op een blaadje, in geen tijd  voel je je  thuis in je nieuwe stek!

“Dé perfecte match tussen Camber & Joke: het plezier in opbergen!

Elk voorwerp moet heel natuurlijk zijn opbergplek vinden.

Camber neemt dan ook het professionele opruim & coaching advies

van Joke ter harte om het belang van maatwerk nog meer

te benadrukken in de realisatie van een geslaagde opbergkast.

Opgeruimd staat netjes”

Wil je weten hoe een organzingtraject eruit ziet ?

Nijvelsebaan 116

3060 Korbeek-Dijle

info@practicaljoke.be

0474 43 42 93